HTC Desire X 4 GB / wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HTC Desire X 4 GB / wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Hkliphuis 22-10-2014
Geschreven voor: HTC Desire X 4 GB / wit

Ik heb de Desire X nu bijna twee jaar. Het blijft een mooi toestel, enorm degelijk! Helaas heb ik al een half jaar een probleem dat de software een soort van op hol slaat. Hij drukt dan willekeurig op knoppen en opent zo diverse apps of stuurt berichtjes. Dit doet hij thuis niet, maar regelmatig op plekken waar ik niet op de WiFi zit. Ik ben er na veel gezoek en gevraag nog steeds niet achter wat het is. Hij is onbruikbaar op sommige plaatsen waar ik ben, en dat kan niet de bedoeling zijn. Ik heb al meerdere verhalen gehoord van hetzelfde probleem bij het toestel.

Hiervoor had ik een Samsung, op die heb ik leren swypen. Als je dit bent gewend is het swypen op HTC verschrikkelijk! Hij maakt de raarste woorden en is erg onnauwkeurig. Dus een tip: wil je kunnen swypen, neem dan een Samsung. Ik ga er ook weer op terug.

Verder is het toestel wel prettig en goed in gebruik.

Henkie53 12-08-2014
Geschreven voor: HTC Desire X 4 GB / zwart

Ik bezit deze telefoon nu bijna 3 jaar.
Nog steeds dezelfde batterij er in.
Echt nog geen problemen met het toestel gehad.
Internet aardig veel, maar geen probleem met het toestel.
Echt een aanrader!!!!!

Sonnyboy 29-05-2014
Geschreven voor: HTC Desire X 4 GB / zwart

ik vind dat de batterij van de desire x niet lang meegaat. Bel niet veel, internet nog minder, maar elke 2-3 dagen moet ik opladen.

aaaltje 24-02-2014
Geschreven voor: HTC Desire X 4 GB / zwart

Ik heb de telefoon inmiddels al meer dan een jaar. De eerste 6 maanden heb ik er erg veel plezier van gehad. Daarna is het bergafwaarts gegaan. De telefoon leidt compleet zijn eigen leven. Ik heb er niks meer over te zeggen. Hij valt minstens 30 keer per dag uit en start zichzelf weer op, dit doet hij ook tijdens het telefoneren. Soms loopt hij vast en kan je hem pas weer opstarten als je de batterij eruit hebt gehaald en er weer opnieuw in hebt gestopt. Opstarten duurt veels te lang. De telefoon verder is hartstikke traag geworden. Dit blijkt een algemeen bekend probleem te zijn van HTC. Het valt niet onder de garantie en om het te laten maken kost je nog eens E140,-. Het gehele scherm moet er namelijk uit gehaald worden, en dan heb je nog niet de garantie dat het probleem daadwerkelijk is verholpen. Updaten heeft geen zin. Ik heb nog 8 à 9 maanden te gaan voordat ik een nieuwe telefoon mag uitzoeken. Heb inmiddels net een ander telefoontje besteld, word ronduit gek van deze HTC. Zolang de telefoon geen problemen veroorzaakt is hij zeker aan te raden. Het ontwerp is hartstikke mooi, het beeldscherm is harstikke mooi. Ook heb ik hem enkele keren keihard laten vallen, geen barst alleen hier en daar een schrammetje. Wat dat betreft heb ik er niks op aan te merken. Jammer van de kuren!

JorkaSport 20-06-2014

Wellicht houden "de kuren" verband met het feit dat het toestel diverse malen is gevallen.
Zware apps gedownload die er voor zorgen dat het toestel trager is geworden ?

rneggert86 23-01-2014
Geschreven voor: HTC Desire X 4 GB / zwart

Een paar dagen na aanschaf begon het scherm z'n eigen gang te gaan.
Hij opent zelf de App's, scrolt zelf op en neer en tikt zelf de links aan.
Dit gaat allemaal wel heel snel. Omdat te stoppen moet je de telefoon op Stand-by zetten en dan kun je weer verder. Heb de telefoon terug gebracht voor reparatie maar omdat hij het onverwachts doet ben ik bang dat ze niks kunnen vinden.

hvdb 21-08-2014

Ik ben benieuwd of deze klachten zijn verholpen. Ik heb nl een Moto G met dezelfde kuren. Het scherm bevriest steeds en apps starten spontaan op. Het lijkt wel of de telefoon op hol slaat.

Groet!

lfdjldkfjsldkf 30-11-2013
Geschreven voor: HTC Desire X 4 GB / zwart

Fijne telefoon maar degelijkheid matig. Zes weken nadat er een barstje in het scherm kwam deed de telefoon niets meer. Het apparaat viel nog binnen de garantie maar omdat er een barst in zat toch weer niet. Reparatie was bijna net zo duur als het apparaat bij aanschaf kostte. Er ziet dus niets anders op dan weer nieuw apparaat te kopen maar of dat HTC wordt.....

fbmb 30-10-2013
Geschreven voor: HTC Desire X 4 GB / wit

Op zich prima telefoontje, alleen de degelijkheid en service van htc vallen me heel erg tegen.

Toestel is na 5 maanden kapot gegaan.
Na een paar weken stof onder het scherm, dan wil je niet direct klagen dus neem het voor lief.
Het is tenslotte een goedkoper toestel.
Na ongeveer 2 maanden spontaan een barst in het scherm, niet gevallen of iets dergelijks.
Nu na 5 maanden is het toestel vast gelopen en zit vast in de bootloader...
En als er een barst in het scherm zit gaat htc uit van valschade en heb je geen recht op garantie... lekker dan...

Kort plezier van deze telefoon helaas... Waardeloos geval.

KoemarP 28-10-2013
Geschreven voor: HTC Desire X 4 GB / zwart

Sinds 2 weken in het bezit van deze telefoon met een lage prijs. En je krijgt waar voor je geld, zelfs meer dan dat!

Het toestel heeft een stevige bouwkwaliteit en de matte soft touch achterkant geeft een goede grip en laat geen vingerafdrukken achter. Het scherm is helder en het toetsenbord werkt prettig met de handige woordvoorspelling. De camera maakt scherpe foto's, het geluid van de speaker is redelijk en via de headset uitstekend. Android Jelly Bean werkt soepel, internetpagina's en apps openen lekker snel. Vooral het multitasken vind ik intuïtief met de multitask knop rechtsonder. Tenslotte gaat de accu lang mee, ik haal 1,5 dag met gemiddeld gebruik (bellen, appen, internet, Youtube, muziek luisteren en foto's maken).

Dit toestel is een echte aanrader!

Mr1470 08-08-2013
Geschreven voor: HTC Desire X 4 GB / zwart

De Desire X is met zijn slank model een fijn toestel om mee te dragen. Een solide bouw met kleurrijk scherm. Alhoewel het scherm wel erg veel last heeft van lichtinval. Met zijn Beat Audio levert dit toestel over de oordoppen een prima geluid. De geluidsverbetering werkt ook alleen maar bij de koptelefoon. Het speakertje zelf levert redelijke prestaties. Op zich laat de Desire X zich makkelijk bedienen, maar de software levert nogal wat haperingen op. Zowel voor als na de update door HTC. Regelmatig wil hij foutrapporten verzenden, reboot hij zichzelf en valt de G3 ontvanger uit terwijl hij dan wel bereik aangeeft. Jammer, maar dan denk je bereik te hebben terwijl dat niet is. Een keer de Wifi aan en uitzetten of de mobiele verbinding opnieuw inschakelen en het werkt weer. Misschien is dit het gevolg van het erg warm worden van dit toestel. Vandaar bij degelijkheid een 5 ondanks dat de bouw goed aanvoelt. Zou ik nog en keer voor dit toestel gaan? Overduidelijk een nee.

L23W 07-07-2013
Geschreven voor: HTC Desire X 4 GB / zwart

Het is een mooi toestel, werkt snel, helder scherm, fijn touch screen met mooie grote van 4 inch. Ik had het toestel via coolbleu besteld ik had hem de volgende dag in huis, hij was netjes op tijd bezorgd en er waren geen beschadigingen. Toen ik hem binnen had gekregen zat hij in een mooi doosje met adapter, USB kabeltje en oortjes. Nadat ik al het plastic had verwijdert en hem volledig had opgeladen (duurde ongeveer 2 uur), had ik hem aangezet. Het toestel heeft echt prachtig geluid. Het enige nadeel is dat hij weinig intern geheugen heeft, maar dat is zo opgelost met een micro sdhc kaart van 8 GB dat is al meer dan genoeg voor mij. Ik heb nog geen enkele keer gehad dat het toestel vast liep of dat iets heel langzaam ging ook het installeren van apps gaat heel snel. De camera maakt hele mooie foto's, veel effecten, veel foto functies, filmt goed. Bellen: contacten heel makkelijk te vinden, duidelijk geluid. Alles samengevat: Mooi toestel, mooi geluid, mooi scherm en touch screen, heel snel, mooie camera, weinig intern geheugen maar dat is makkelijk op te lossen.

janappelboom 21-02-2013
Geschreven voor: HTC Desire X 4 GB / wit

Ik heb deze telefoon nu ongeveer een maand in bezit. Dit is mijn eerste smartphone maar hij werkt heel gemakkelijk en hij is heel mooi vormgegeven, je ziet bijvoorbeeld nauwelijks dat er een achterkantje op zit. Verder draait ie op android 4.0 dit werkt erg lekker en dropbox is ook super handig. Ik moet hem wel iedere dag opladen maar ik gebruik hem ook best veel. Het scherm is lekker groot dus hij typt makkelijk en ookal typ je het fout maakt hij er zelf (bijna) altijd het goede woord van. Er zit ook Beats audio op dit is echt geweldig dat had ik jaren eerder moeten hebben. Het geheugen is lekker groot. Ik heb er redelijk wat apps op staan en hij is nog niet vol.
De camera maakt op zich mooie foto's maar het is niet bijzonder. Kortom het is een prachtig toestel met veel functies voor een redelijke prijs. Alleen bijv. de camera is niet geweldig en hij is wel snel maar niet super snel. Maar daar is de prijs ook naar

ingering 02-07-2013

Ik vroeg me af of de navigatie ook prettig werkt? Draait het beeld mee als je bijvoorbeeld afslaat of moet je dan net als bij een echte kaart je hoofd of telefoon meedraaien? Voor zo ver ik begreep zit er namelijk geen ingebouwde kompas in!

Dit is eigenlijk mijn enige twijfelpunt en kan het nergens op internet vinden.

Alvast super bedankt voor de reactie!

Gr Inge

tonj64 25-01-2013
Geschreven voor: HTC Desire X 4 GB / zwart

Deze telefoon nu ruim 2 maanden in gebruik en ben vanaf het begin dik tevreden. Hiervoor had ik een HTC HD2 met Windows mobile en later Android maar dat laatste gaf toch stabiliteitsproblemen. De Desire X is snel, stabiel, valt nooit uit en hoeft ook nooit te worden gereset. Heb de Sense interface vervangen door Go Launcher (gratis), dat geeft wat meer keuze qua interface en draait snel en soepel. Het toestel is qua grootte voor mij precies goed, klein genoeg om lekker in de hand te liggen en voor in de broekzak en groot genoeg om nog iets fatsoenlijk te kunnen zien op het scherm. Resolutie 480x800 is voldoende, ik kan tenminste geen pixels herkennen.
Geluid is voor mij prima, luidspreker klinkt wat dunnetjes maar vervormd niet en met hoofdtelefoon is het uitstekend. Camera voldoet prima, zeker voor deze prijsklasse. Heb een hardcase en screenprotector aangebracht en hij is al zonder schade over de vloer gerold. Al met al een fijn toestel voor bijna eenderde van de prijs van de iphone 5!

Zeegers123 11-01-2013
Geschreven voor: HTC Desire X 4 GB / zwart

Ik heb drie dagen deze telefoon in bezit, scheur in het glas, alleen maar in het zijvak van mijn broekzak gedragen. Ben zuinig op mijn spullen, vele telefoons gehad, dit heb ik nog nooit meegemaakt, kosten 120 euro, wordt niet vergoed door HTC!

kraantje11 20-01-2013

ik denk dat je een htc desire c niet voor 130 euro kan kopen denk dat je hem of bij de verkeerde tellefoon heb geplaats of je hebt hem op markt plaats met scheur gekocht

MJ1977 22-05-2013

Reactie van kraantje11: je leest niet goed, zeegers123 zegt dat de kosten van het gebroken display 130 euro kost, dus de reparatiekosten. Trouwens het gaat hier om HTC desire X niet om HTC desire C.....

MJ1977 22-05-2013

Foutje: de reparatie kosten voor het gebroken display bedragen zijn volgens Zeegers123: 120 euro in plaats van 130 euro zoals ik eerder vermelde.

MelvinvdC2 05-01-2013
Geschreven voor: HTC Desire X 4 GB / wit

Ik snap niet dat deze telefoon zo'n hoog cijfer krijgt. Ik heb hem gekocht als vervanging van mijn Samsung Galaxy S Plus welke constant vastliep bij Wifi gebruik en waar de dataverbinding steeds wegviel.

Positieve punten van het toestel zijn de vormgeving, hij is kleiner dan de Samsung maar heeft een even groot scherm en hij voelt veel steviger aan dan het goedkope plastic van de Samsung.

Echter heeft hij ook veel nadelen. Het geluid is echt bagger, er zit een irritante ruis in de speaker die al aanslaat als de telefoon over gaat. Als je wilt bellen krijg je al je contacten te zien, zowel op je SIM-kaart als op je telefoongeheugen (ook al heb je bij contacten aangeven dat je alleen telefoongeheugen wilt weergegeven), de Samsung had dit niet. De agendafunctie is bagger, die van Samsung is veel handiger en duidelijker. Daarnaast moet je een SD-kaart erbij kopen anders krijg je constant de melding 'geen SD-kaart geplaatst'. Ook de accuduur is minder goed dan die van Samsung.

Al met al eigenlijk best wel ontevreden over dit toestel, had er meer van verwacht.

rickkert 17-12-2012
Geschreven voor: HTC Desire X 4 GB / zwart

Ik heb deze telefoon nu ongeveer een maand in bezit. Dit is mijn eerste smartphone maar hij werkt heel gemakkelijk en hij is heel mooi vormgegeven, je ziet bijvoorbeeld nauwelijks dat er een achterkantje op zit. Verder draait ie op andoid 4.0 dit werkt erg lekker en dropbox is ook super handig. Ik moet hem wel iedere dag opladen maar ik gebruik hem ook best veel. Het scherm is lekker groot dus hij typt makkelijk en ookal typ je het fout maakt hij er zelf (bijna) altijd het goede woord van. Er zit ook Beats audio op dit is echt geweldig dat had ik jaren eerder moeten hebben. Het geheugen is lekker groot. Ik heb er redelijk wat apps op staan en hij is nog niet vol.

Blacktec 12-11-2012
Geschreven voor: HTC Desire X 4 GB / wit

Ik ben afgelopen week (na 2 jaar volle tevredenheid) overgestapt van de oorspronkelijke HTC Desire naar een nieuwe zwarte Desire X en dat bevalt enorm goed.

Ik geef uit principe nooit een 10, maar als ik een 9,5 zou kunnen geven waar nu een 9 staat had ik het gedaan! Degelijkheid heb ik niet ingevuld. Het toestel ziet er degelijk uit en voelt absoluut degelijk aan, maar ik kan niet in 6 dagen beoordelen of dat ook zo blijft.
Geluidskwaliteit krijgt van mij een 7. Dat lijkt een afwaardering maar is het niet. Het geluid is echt niet slecht, maar omdat ik ooit een Nokia 5800 heb gehad weet ik hoe goed het geluid van een telefoon kan zijn...

Wat vooral positief opvalt is het enorm stijlvolle en slanke ontwerp, het waanzinnig mooie beeldscherm en de soepele en foutloze werking van alles. Dit is echt een waanzinnig goed toestel voor zijn prijs. Als je bedenkt dat dit allemaal kan voor pakweg 275 euro dan mag je terecht afvragen waarom andere toestellen zoveel duurder moeten zijn.

Negatieve kanten zijn er voor mij niet. Maar voor een ander kan het ontbreken van een frontfacing camera een probleem zijn. De andere camera met flitser doet het overigen ook prima.

Kortom, zoek je een uitstekende medium formaat smartphone in een gelikt jasje, dan kun je niet om deze Desire X heen.

RamonV 19-12-2012

Ik heb nu ook een HTC Desire. Hoe groot is de stap naar de Desire X? Draaide je Desire standaard of toevallig geroot + custom rom erop? Dit heb ik namelijk en daarmee is de Desire stukken sneller dan standaard. Ik wil er wel duidelijk wat op vooruit gaan naar de Desire X.

silvester1987 20-10-2012
Geschreven voor: HTC Desire X 4 GB / zwart

Als vervanger van een 2-jaar-lang prima werkende HTC Wildfire wederom keuze gemaakt voor HTC. Deze keer de desire x die het 2 jaar mag volhouden. De wildfire beschikte over android 2.3 (en was ook niet meer te updaten), de desire x werd daarentegen standaard geleverd met android 4.0. Ziet er allemaal iets strakker uit en werkt nóg makkelijker. Toestel voelt prettig en robuust aan. Is erg dun waardoor deze ondanks het 4" scherm prima in een strakke spijkerbroek-zak past. Snelheid dik in orde voor de gemiddelde smartphone-gebruiker dankzij de 1 gHz dual-core processor en 768mb werkgeheugen. Scherm is mooi van kleur en scherpte. Camera bij normaal (lees: voldoende) licht prima. De flitser zorgt echter snel voor een overbelichting bij portretten. Maar voor technisch goede foto's moet je ook geen smartphone gebruiken, toch? De interface van HTC (HTC Sence) werkt ook prima en apps zijn in een mum van tijd gedownload (mits Wifi of snel internet!) en geinstalleerd. Alle apps draaien tot nu toe ook zonder haperen en er zijn ook geen download beperkingen zoals ik dat de laatste tijd met mijn HTC Wildfire (android 2.3) Wel had. Al met al een prima toestel wat betreft gebruiksvriendelijkheid, bouwkwaliteit, geluid en design. Enige minpuntje voor mij is toch de camera bij weinig licht.

Wat ik nog wel benoemenswaardig vind (ik weet niet of dit standaard android is of HTC sence!!) is dat je alle apps op je home-screen kan plaatsen in een verzamel-map zodat je op het home-screen wel tientallen apps kan plaatsen zonder te hoeven 'vegen' naar het 2e scherm (hier staan widgets van mijn agenda en mail).

Freanc 21-10-2012

Heb jij ook een achtergrondruis tijdens het bellen?
Mijn vorige toestel (geen htc) was muisstil.
Ik hoor het graag of dit normaal is.

silvester1987 22-10-2012

Hier heb ik absoluut geen last van. De geluidskwaliteit ervaar ik juist al heel goed. Zowel muziek als output tijdens een telefoongesprek. Gevalletje garantie denk ik dan...

Erik W 15-10-2012
Geschreven voor: HTC Desire X 4 GB / zwart

Mooi toestel, voelt ook beter dan een gemiddelde plastic Samsung.
Beeld is top, Android 4 is makkelijk, camera best goed, geluid hard zat.
Ondanks dat mijn One S ook Android 4 had, mis ik nu een aantal dingetjes die de Onbe S wel had (die ging stuk trouwens), de S had meer widgets/snelkoppelingen dan de D X, ik mis nu een hoop klokken (de S had er 15 ofzo), en mis nu een grote rekenmachine. heb HTC gemaild of dit een uitgeklede Android 4 is. beiden hebben ze Ice Scream Sandwich.

RamonV 19-12-2012

Naast de lay-out en userinterface verschillen tussen de One S en de Desire X.. Hoe is het verschil in snelheid?

SpooXxX 14-10-2012
Geschreven voor: HTC Desire X 4 GB / wit

Na jarenlang een HTC Desire Z te hebben gehad bleef ik wachten tot HTC weer met een degelijk toestel zou komen INCL Qwerty. Helaas brachten ze alleen de HTC ChaCha uit. Waarvan ik niet onder de indruk was.
Mijn zakelijke telefoon was een Acer Liquid. (Wat een onding.) Dat icm met de ipod touch van mijn vrouw zorgde voor een wereld van frustratie mbt fulltouch apparaten.

Na lang tevergeefs wachten is mijn HTC Desire Z steeds meer ouderdoms-mankementen gaan vertonen. Dit weekend maar besloten niet langer te wachten en met enorm veel wantrouwen de Desire X gekocht.

Gelukkig heeft HTC niet stil gezeten! Wat een geweldig toestel. Fulltouch maar het scherm is zo afgestemd dat typfouten bijna niet voorkomen. Typ je scheef dan corrigeert ie het woord zelf. Nou is dit niet iets nieuws maar de wijze waarop dit in gang gezet wordt is stukken verbeterd.
Alles werkt snel en met het werkgeheugen van 1GB heb ik hem nog niet vast kunnen laten lopen. ( zelfs terwijl ik youtube en andere 'zware' apps heb laten draaien )
Camera werkt naar behoren. Het maakt mooie foto's en doet wat het moet doen. Het geluid via BeatsAudio is geweldig. Icm een Beats of Monster headset is het net iets beter. Je moet wel van dat dreunende Bass effect houden waar Beats bekend om staat.
Het toestel is lekker licht en voelt prettig aan in de hand.
Tov de vorige generatie HTC's is dit toestel echt een wereld van (positief) verschil. Uiteraard is hij in vergelijking met de HTC One X duidelijk op alle vlakken 'het kleine broertje van'.... maar dat is ook een vd redenen dat hij 2 x minder kost. Toch vind ik het geen slechte koop. Als je niet continu de vergelijking wil trekken met Samsung Galaxy 3 en de HTc One X is het gewoon een puik toestel!

Wat zijn de nadelen?
1.) Er is geen aparte fysieke 'knop' om foto's te maken. Dit knopje zit op het touchscreen. Wat 't bijv lastig maakt om jezelf te fotograferen. ( er zit immers geen camera aan de voorkant van het toestel )
2.) De knop van fotograferen en video opnames zitten vlak naast elkaar. Dus als je verkeerd drukt neemt hij video op ipv foto.
3.) De afmeting van het toestel zorgt bij mij voor pijn in mijn hand als ik langdurig met 1 hand de besturing doe ( ik heb nogal grote handen )
4.) Accu gaat redelijk snel leeg bij intensief gebruik.
5.) Het scherm draait automatisch mee BEHALVE in het hoofdscherm. Dat is lastig als je het toestel horizontaal gebruikt voor de ene app en via het hoofdscherm een andere app wil opstarten. Dan moet je in de tussentijd of 'schuin' lezen of je toestel omdraaien de andere app starten en dan weer je toestel draaien. ( dit kan dus lastig werken als je gewend bent veel apps te gebruiken )

Aanrader? Ik vind van wel!

silvester1987 20-10-2012

Beste Spooxxx, goede review alleen heeft dit toestel geen 1Gb werkgeheugen zoals je schrijft, maar 'slechts' 768mb.

Marcooo96 07-06-2013

Huh. Beats audio word Altijd ingeschakeld als het geluid niet over de interne speaker loopt!! Dus ook via bluetooth speaker en headphones! Mijn Desire x gaat trouwens vrij "lang" mee met whatsappen en muziek luisteren. een uur of 8-9 mee met vrij intensief gebruik.

silvester1987 23-10-2012

Wie belt er 1200 minuten? Zo groot is mijn bundel niet eens...maar ik weet niet of een batterij dat haalt op een lading. De accu's zijn van alle smartphones minder dan t toestel zelf. De ontwikkeling van telefoons gaat nu eenmaal sneller dan die van accu's. Mijne ligt wel iedere dag aan de lader. Maar gebruik m dan ook als camera, mp4 speler, agenda, notitieblok en telefoon.

SpooXxX 14-10-2012

Nog een minpuntje; beatsaudio wordt alléén ingeschakeld tijdens het luisteren van muziek ( dus niet tijdens het kijken van filmpjes/trailers/clips) indien de standaard musicplayer wordt gebruikt. Ik had winamp gebruikt en dan weigert hij t in te schakelen

Yase 22-10-2012

Als de batterij redelijk snel leegloopt bij intensief gebruik, klopt het dan wel dat de gesprekstijd 1200 min (20 uur!) is?